Besök hos barnmorskan

Idag var det dags igen! :) Eftersom det var sista juli jag var där sist så kändes det lite extra roligt att se hur bebben hade växt. Nu ligger mitt symfus fundus mått på 35 cm :D 3 hela centimeter sen sist! Och som jag trodde så har han nu sjunkit ner mer men hon kunde inte säga 100% att han hade fixerat sig än men det var bara en tidsfråga :) Hon trodde kanske på en 3,5-3,6 kgs bebis :) så ska bli spännande att se hur rätt hon har ;) Sen fick jag höra hans hjärtljud vilket verkligen var lugnande eftersom jag var lite orolig över att han rörde sig mindre igår. Men nu är jag lugn igen och bebisen rör sig mer idag :) Så det känns skönt. Dessutom så såg mina prover bra ut så hon var nöjd med mig och skrev att jag hade haft en normal graviditet. Känns ju tryggt! :P

Sen så gick vi igenom vad jag hade för önskemål angående förlossningen och hon berättade lite om hur det kunde gå till och hur de olika bedövningsmetoderna funkade. Så ja... Nu går man bara och längtar och väntar.

Om två veckor så har vi nästa tid, då är vi inne i september! :D Bebismånaden! ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0