Hormoner, smärta och lite gnäll

Ja så kan man nog sammanfatta min graviditet just nu. Mina hormoner gör så att jag har galna humörsvängningar och verkligen får tänka på hur jag är och vad jag säger till folk. Dessutom är jag galet känslig och det är ju inge kul?! Gråta eller att ta saker på fel sätt ofta, tar på en. Man känner sig inte speciellt rolig att vara omkring. Men jag gör mitt bästa! Jag försöker trots att hormonerna inte alltid är på min sida! Trots att det känns som att min kropp ska gå av på mitten på grund av all smärta. Jädra foglossning! Men jag är inte bitter. Ibland får man gnälla lite, men jag vet att det inte är långt kvar nu. Förlossningen kan ju i princip börja när som helst från nu till sista september typ.

Så ikväll började jag tvätta lite sängkläder till spjälsängen men behöver köpa mer upptäckte jag. Jag började tvätta kläder till Azrael men upptäckte att jag saknade en del plagg. Bra att fixa sånt här i tid! Jag filade även ihop en checklista på vad jag vill packa i BB-väskan. Tror inte jag glömt nåt där i alla fall men det kan ju tillkomma grejer. Sen blir det att åka in till Karlstad sjukhus och hyra babyskydd till bilen i god tid. Har läst på om de två olika de har och jag föredrar ju den ena sorten så jag hoppas verkligen att den finns då jag vill hyra. Plus att de hyr ut basenhet till!

Som ni hör så finns det fortfarande saker att pyssla med. Sängen, packa... Fixa och dona innan lilleman kommer till världen. Allt detta mitt i hormonerna och smärtan.
Men det tar vi! Jag ska ju bli mamma ffs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0