Min vikt

Jag måste säga att jag var lite orolig när det gällde vikten och min graviditet. Jag var ju redan lite överviktig innan jag blev gravid så jag var rädd att jag skulle gå upp en massa i vikt ju längre in i graviditeten jag kom.

I början av graviditeten så blev det faktiskt så att kilona bara rasa av mig. Jag blev mätt fortare och jag kunde inte äta lika mycket heller. Sen så var det ju så att bebisen började ta av det jag åt med så allt som allt så gick jag ner 9 kg innan jag började lägga på de igen allt eftersom bebisen växte.

Sen dess så har jag nu gått upp 6 kg så jag ligger fortfarande under min startvikt. Så det känns faktiskt jättebra! :) Jag är glad att jag inte gått upp en massa i vikt som jag vet att andra gjort och som är väldigt lätt att göra. Dessutom så har jag inte lagt på mig så mycket vatten heller vad jag märkt. Så det enda jag har ont i är bäckenet och det området. Ibland fötterna om det är varmt men det är sällan de gör ont.

Jag vet att det är några veckor kvar och jag är medveten om att det kan bli fler kilon som åker på men jag är beredd på det. Jag vill bara att bebisen ska må bra och att jag är nöjd med mig själv. Vilket jag är!

Kommentarer
Postat av: Frida R

Skönt att du sluppit gå upp :-) Jag gick upp massor med Liv, och sista veckorna gick jag upp mer än 1 kg/veckan! Samlade på mig massa vätska och Liv växte som tusan tydligen sista veckorna. Fick göra ett extra ul i v 38 för att min mage blivit för stor, visade sig bara vara en bebis av modell större som dom sa :-)

2014-08-16 @ 09:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0