Vecka 37

Ja idag går man in i vecka 37 och det är verkligen inte långt kvar nu! :) Efter två nätter utan mycket till sömn eftersom vi har tre kullar med kattungar här hemma och än så länge så är de äldsta sex veckor bara så håller vi de i vårt sovrum medan vi tränar de på att bli rumsrena. Det är åtta bebisar och tre mammor. Fast mammorna håller vi inte inne då eftersom de är utekatter. Men missarna är otroligt söta och har verkligen olika personligheter. De flesta hanarna är tingade och vi har tre stycken som fortfarande behöver bra hem men det är ju några veckor kvar tills de är redo att flytta så det löser sig säkert :)... Anyhow... Bebisarna har lite annan dygnsrytm än en annan och igår var nog en riktigt dålig dag för mig. Allt dåligt hände på en dag och jag blev bara så matt. Fick kattungekiss i sängen tre gånger så man fick tvätta och hålla på :/ Vi har en rätt ny säng och vi vill ju inte att det ska gå ner till madrassen och förstöra så det kändes verkligen inte som att jag gjorde annat än att tvätta sängkläder och svor igår. Tur att inte maken var hemma. Men men... Så är det. Det gick aldrig ner till madrasserna så det är skönt! Mest täcken och påslakan. Men det tar ju plats i tvättmaskinen med.

Men tillbaka till mig... Imorse när mammorna kom in och skulle amma sina bebisar så passade jag på att försöka somna om. Då behöver jag inte hålla koll på så ingen bebis gör nåt i sängen. De ammade och somnade. Då passade jag på att sova. Har ju sovit så dåligt i två nätter så tänkte att jag passar på och testar. Jag fick sova i över en timme. Så skönt! Så idag är jag på lite bättre humör och dagen känns som att den kommer gå bättre. Magen känns som att den har växt och blivit större så det är ju ett bra tecken. På tisdag så ska jag till barnmorskan igen och jag hoppas att blodtrycket och allt ser bra ut. Jag har börjat packa BB-väskan och imorgon så ska vi till Karlstad för att handla lite småsaker så att jag kan packa den klart! Och förhoppningsvis skötbord och lite annat. Jag vill ha så mycket som möjligt klart innan bebisen bestämmer sig för att komma ut. Vilket är galet snart! :D

Ikväll kommer en magbild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0