Helgens äventyr

I helgen så blev det en tripp hem till min mor på kalas. Hon fyller egentligen idag men vi firade henne i lördags och jag fick den stora äran att göra hennes tårta. Jag ville göra ett så bra jobb som möjligt och samtidigt testa nåt nytt.
Såhär blev tårtan:
Den innehåller chokladbottnar (hemmagjorda), fyra olika fyllningar: glasscreme, whipped creme cheese frosting, rårörda bär (hallon och blåbär) samt passionsfruktsmousse. Den är spacklad med marängsmörkräm och täckt/dekorerad med marsipan. Jag är nöjd och framförallt så var mamma nöjd! Vilket var det viktigaste! :) Rosorna gjorde jag samma dag som kalaset och det var första gången jag gjorde rosor men det är tack vare Youtube som dom blev så bra. 
Dessutom så hände nåt annat stort denna dag. Azrael gick nämligen hela fyra steg helt på egen hand!! :D *stolt* Han var så otroligt duktig och ville prova sina fötter. Så nu kör vi stenhårt med gå-vagnen här hemma i hopp om att han snart kan gå.
Han är så duktig och älskar att gå men det blir lite jobbigt för våra ryggar i längden när man får gå böjd för att hålla han i händerna, men det är det värt för att se hans leende. Vår fina solstråle. Snart så springer du cirklar runt mamma och pappa. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0