Ultraljudet

 
Ja imorse så var det dags. Lite efter kl. 10 så kom läkaren och hämtade mig. Hon hade en barnmorska med sig som hon skulle visa vad man kollade efter och hur man brukade göra. Hon tittade så den hade alla kroppsdelar, tittade på hjärnan och hjärtat. Mätte huvudet till ca 4 cm och lårbenet till ca 2,3 cm långt. Snacka om liten!! :D Dens hjärta var inte större än en lillfingernagel. Vårt lilla knytte. Eftersom bebisen först låg med ryggen upp och ansiktet ner så frågade hon om vi hade bråttom. Nej sa jag för jag ville ju veta så allt såg bra ut. Så då fick jag gå runt lite i väntrummet och försöka få bebisen att vända på sig medan hon tog en annan tjej emellan. Sen fick vi komma in igen och ligga lite på sidorna men bebisen hade vänt sig! Så nu fick vi en bättre bild. Läkaren var jätte trevlig och hjälpsam. Ville verkligen att vi skulle få en bra bild, kanske för att jag berättade att vår förra var en typisk ryggbild. 
 
Hon såg även att bebisen hade vätska i ena njuren som de vill hålla lite mera koll på så jag får en ny tid för ultraljud i vecka 34. Men oftast så försvinner såna här saker av sigsjälv men det är ju bra att hålla koll. 
Dessutom efter mycket bök så fick vi reda på att vi ska ha en liten pojke till :) Så nu börjar den eviga kampen att komma på ett namn. Vi har namn som vi båda gillar men inget gemensamt. Men vi har till oktober på oss att hitta något passande som passar bra ihop med Azrael. 
Dessutom så blir vår lilla älskling hela 8 månader idag. Tänk vad tiden flyger iväg och snart så ska han bli storebror. Innan året är slut så är jag tvåbarnsmamma och det kommer bli ett underbart äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0