Inskolning och vaccination

Då var första inskolningsveckan på förskolan gjord! 😀 Azrael är verkligen superduktig! Idag så kom vi kl.9 och sen vid tjugo i tio så sa jag hejdå och att jag kommer tillbaka senare. Han vinkade så glatt och lät mig gå. 
Så då åkte jag och Kit till bvc för hans 3 månaders kontroll och vaccination 💉😣 Eftersom han blir 3 månader idag! 🎈
Kit hade växt ännu mer än förra månaden...
Vikt: 8280 gram (+2080 gram)
Längd: 65 cm (+5 cm)
Mer än 2 kg denna gång! På en månad! 😜 Vår goa lilla sumo.
Sprutorna gjorde ont, såklart men han grät inte så farligt ändå. Han grät när de stack och sen slutade han lite när han låg på skötbordet och skällde mest på mig lät det som. Sen kom det lite när han satt i bilbarnstolen medan jag tog på mig ytterkläderna. 
Så han fick lite Alvedon när vi kom hem för det märktes att han hade ont i låren och strax efter det så somnade han, och han sover än... Sov igenom vår promenad till förskolan för att hämta storebror till och med.
Det var riktigt roligt att hämta Azrael. Han satt och hade precis ätit upp lunchen. Han blev så glad att se mig och ville upp ur stolen direkt. Han hade ätit två stora portioner. Jag fick en puss och sen så vinkade han och vi sa hejdå. Tvättade händerna och munnen. Bråkade lite med ytterkläderna och sen gick vi. Toppen! Han var riktigt trött sa de på förskolan så det tog inte lång tid för han att somna i vagnen hemma. 
De är så duktiga mina prinsar! Jag är så otroligt stolt över dom! 😄😍😘
Fått tider till förskolan på måndag och tisdag till veckan... Får se om det behövs mer inskolning eller om han kan köra efter sitt schema efter de 😉 Nu ska vi njuta av att det är helg och rå om varandra. Hoppas att det blir mildare väder nästa vecka!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0